Crisis en kansen

Wanneer een crisis ons overkomt, moeten we de veerkracht hebben (georganiseerd) om kansen te creëren en te benutten. Dat geldt in het algemeen en zeker in relatie tot calamiteiten en business continuity. Hebben we nagedacht over wat we anders zouden willen doen? Hebben we de mensen op het oog die we dan gaan inzetten? Hebben we zicht op waar we dan moeten zijn en hoe we die gaan benaderen? Zijn we op het punt van communicatie klaar om alert te handelen?

Het is een manier van denken en handelen die enthousiasmerend kan werken en ook zonder crisis voorsorteert op beleidswijzigingen.

 

Organiseren van lerend vermogen

Als de sense of urgency gering is; wanneer het scala aan zaken waarop we ons zouden moeten voorbereiden te groot is en wij te klein om het wiel telkens opnieuw zelf uit te vinden; wanneer we onvoldoende zicht hebben op wat elders gebeurt, dan moeten we ons lerend vermogen beter organiseren. Om te voorkomen dat we nooit en nooit goed genoeg toe komen aan sommige onderwerpen moeten we creatief zijn. Vanuit 42morrow helpen we opdrachtgevers met het op inspirerende wijze organiseren van laagdrempelige aansluiting op wat elders gebeurt.

 

<< Terug naar werkgebieden en producten



Uw bericht is succesvol verzonden.
U hoort van ons!

Contact