Procesmanagement

De rol van waaruit wij verandering het beste kunnen vormgegeven is die van de verantwoordelijke manager. Maar we vinden het prima om kwartiermaker te zijn, om conflicten te analyseren en te helpen beslechten, om aan identiteit en visie te bouwen, om te motiveren, etc.

Wat we bijvoorbeeld doen?

  • Het begeleiden van de omgang met lastige onderwerpen waarover verschillend wordt gedacht. Voorbeeld: samenwerking met andere gemeenten.
  • Conflictmanagement. We worden gevraagd omdat we in conflictueuze situaties ‘de kern boven tafel krijgen en de boel heel houden’.
  • Extern voorzitterschap. Bijvoorbeeld gespreksleider tijdens bijeenkomsten, zoals een dialoogavond tussen inwoners en raadsleden.
  • Op de rails zetten van nieuwe onderwerpen binnen een organisatie dan wel in samenwerking met ketenpartners. De aandacht voor de afwikkeling van calamiteiten (nafase) is daarvan een langjarig voorbeeld, gestart bij de Taskforce Management Overstromingen, maar daarna op meerdere sporen doorgezet, met aandacht voor de rol en betrokkenheid van de beheerders van vitale infrastructuren.

 

Zie ook werkwijze van de kwartiermaker

<< Terug naar werkgebieden en producten  |  Door naar strategische adviezen  >>



Uw bericht is succesvol verzonden.
U hoort van ons!

Contact